Onze visie

Graag naar school komen is voor elk kind een belangrijk gegeven om tot leren en ontwikkelen te komen. In onze school besteden we daar veel zorg en aandacht aan. Welbevinden en betrokkenheid zijn dan ook twee pijlers en uitgangspunten waar we op inzetten.

We werken doelgericht en stellen uitdagende en haalbare doelen tijdens de lesactiviteiten.

Ervaringsgericht leren is een uitgangspunt: waar en zo veel als we kunnen koppelen we lessen, thema's, activiteiten aan de belevingswereld van de kinderen. 

Waar mogelijk gaan we op ontdekking, op onderzoek, op uitstap.

We hebben veel aandacht voor zorg en ondersteuning.

We zijn innovatief en zoeken tegelijk naar wat werkt en/of nodig is in onze school: we proberen nieuwe dingen uit, volgen de onderwijsactualiteit, hanteren kaders en zetten hiermee in op kwaliteitsvol onderwijs.

We professionaliseren, leren van elkaar en van externe partners.

We maken samen school: iedereen is belangrijk, telt mee. Ouderbetrokkenheid zien we als een troef en meerwaarde.

We zetten in op:

  • Taal in de brede zin, lezen en voorlezen
  • Werken aan executieve functies: we implementeren de methodiek met Breinhelden
  • Ontwikkeling van de schrijfmotoriek: van de instapklas in de kleuterschool tot en met het eerste leerjaar
  • Horizontale en verticale samenhang: we overleggen met elkaar in kleine of grotere teams, werkgroepen. We stemmen onze leerlijnen af en bewaken de doelen die we moeten nastreven en bereiken volgens de nieuwe leerplannen.
  • Handelingsgericht werken
  • Contract- en hoekenwerk voor de leerlingen: met een opbouw van kleuter- naar lagere school
  • Integratie-activiteiten: voor de derde kleuterklas en het eerste leerjaar, voor het zesde leerjaar naar het secundair onderwijs
  • Kwaliteitsvolle evaluatie van al onze kleuters en leerlingen
  • Een goede communicatie met ouders

We streven ernaar om elk kind ontwikkelingsgericht te volgen, van de instapklas tot de overgang naar het secundair onderwijs.

Naar top